O dotacje z Funduszu Popierania Twórczości (FPT) mogą ubiegać się instytucje i inne podmioty prowadzące działalność kulturalną. Przyznajemy je na przedsięwzięcia promujące rodzimą twórczość. Szczególnie chętnie wspieramy działania o charakterze kolektywnym, w których bierze udział wielu artystów lub wykorzystywana jest twórczość wielu autorów, np. festiwale, cykle koncertów, wystawy, konkursy i warsztaty twórcze, seminaria i konferencje naukowe.
Środki z dotacji można wykorzystać m.in. na:
Do wypełnienia wniosku niepotrzebne jest logowanie się bądź tworzenie konta na portalu zaiks.org.pl. Prosimy zatem nie korzystać z przycisku „Zaloguj się” w prawym górnym rogu strony.
Jeśli w trakcie wypełniania wniosku pojawi się informacja o problemie technicznym, prosimy o jego zgłoszenie poprzez wciśnięcie przycisku „Zgłoś problem”.
Część 1 wniosku: WCZEŚNIEJSZE WSPARCIE FPT
W tej część należy wskazać, czy wnioskująca instytucja kiedykolwiek była beneficjentem dotacji FPT.
Jeśli TAK, należy w kalendarzu wskazać datę decyzji Zarządu Funduszu, kwotę i cel dofinansowania – wszystkie te informacje są podawane w treści maila o pozytywnej decyzji.
Sprawozdanie jest warunkiem koniecznym do ubiegania się o kolejne dofinansowanie z Funduszu Popierania Twórczości. Jeśli jeszcze go Państwo nie złożyli, prosimy pilnie uzupełnić formalności za pomocą formularza online: SPRAWOZDANIE Z DOTACJI FPT.
Część 2 wniosku: DANE WNIOSKODAWCY
Prosimy o wskazanie danych instytucji zgodnie z rejestrem KRS.
Nazwa i numer NIP instytucji wnioskującej o dotację pozwolą zweryfikować, czy ma ona podpisane umowy ze Stowarzyszeniem i czy rozliczone zostały wszystkie udzielone jej licencje – także w przypadku przedsięwzięć dofinansowanych przez FPT, w których wykorzystana była twórczość reprezentowana przez Stowarzyszenie.
Osoby wskazane w „Danych kontaktowych” oraz w zestawieniu „Osób uprawnionych…” będą jedynymi, które będą mogły uzyskać jakiekolwiek informacje od Biura FPT. Żadna osoba nie wymieniona w ww. rubrykach nie otrzyma informacji o etapie procedowania wniosku czy wyniku naboru.
Prosimy o podanie numeru telefonu i adresu mailowego w przeznaczonej do tego rubryce – za ich pomocą będziemy nawiązywać kontakt w celu przekazania wyniku naboru lub prosić o dodatkowe informacje.
Numer rachunku bankowego należy wpisać jako ciąg 26 liczb BEZ żadnych przerw i znaków specjalnych.
Część 3 wniosku: OPIS PROJEKTU
Przy wyborze „Rodzaj przedsięwzięcia” prosimy wybrać gatunek dominujący, jeśli projekt ma charakter wielogatunkowy.
Rubryka „Opis przedsięwzięcia” musi zawierać treści opisowe przedsięwzięcia – prosimy nie odsyłać do nas samych załączników, ich zadaniem jest uzupełnienie informacji do Wniosku.
W linkach warto wskazać strony z relacjami z poprzednich edycji przedsięwzięć lub zapowiedzi do wnioskowanego projektu.
Do Wniosku należy dołączyć następujące załączniki:
a) dane oraz dokumenty identyfikujące Wnioskodawcę oraz osobę umocowaną do jego reprezentacji (np. skany pełnomocnictw),
b) portfolio dotyczące wnioskowanego przedsięwzięcia w formie elektronicznej, które powinno być przygotowane wyłącznie w formie jednej prezentacji (w postaci linku lub zapisanej w formacie PDF, należy uwzględnić optymalną wielkość pliku) w sposób uporządkowany i czytelny,
c) program z repertuarem chronionym, który będzie wykorzystywany w ramach Przedsięwzięcia.
Dopuszczalne są następujące formaty plików:
Objętość załączników nie może przekroczyć 20 MB.
Bardzo prosimy, aby plikom nadawane były krótkie/hasłowe nazwy (max. 15 znaków).
Część 4 wniosku: DODATKOWE INFORMACJE
Prosimy o podanie terminów i kosztów realizacji wnioskowanego przedsięwzięcia.
Jednocześnie przypominamy, że zamiar wykorzystania w ramach Państwa przedsięwzięcia twórczości reprezentowanej przez Stowarzyszenie Autorów ZAiKS oznacza konieczność uzyskania licencji na jej eksploatację. Na stronie: https://zaiks.org.pl/licencje/uzyskaj-licencje otrzymają Państwo wszystkie niezbędne informacje dotyczące możliwości uzyskania licencji na korzystanie z utworów podlegających zbiorowemu zarządowi Stowarzyszenia.
Jeśli wnioskodawca nie rozlicza tantiem, to po wybraniu rubryki „NIE” pojawi się pole na wskazanie instytucji odpowiedzialnej za rozliczenie licencji autorskiej.
Część 5 wniosku: INFORMACJE O WNIOSKODAWCY
Bardzo prosimy o opisanie działalności potwierdzając tym samym, że wnioskodawca posiada doświadczenie w realizacji przedsięwzięć artystycznych i działa w branży kulturalnej.
Do Wniosku należy dołączyć następujące załączniki:
1. dane oraz dokumenty identyfikujące Wnioskodawcę oraz osobę umocowaną do jego reprezentacji (np. skany pełnomocnictw);
2. Portfolio dotyczącej działalności wnioskującej instytucji w formie elektronicznej - przesłane przy użyciu funkcjonalności dostępnej na stronie internetowej Stowarzyszenia lub na nośniku danych w przypadku wysłania Wniosku pocztą tradycyjną lub złożenia w siedzibie Stowarzyszenia;
3. Oświadczenie*
*Ta kategoria obejmuje różne rodzaje oświadczeń odpowiednich dla rodzaju prowadzonej przez Wnioskodawcę działalności lub objętego Wnioskiem Przedsięwzięcia. Oświadczenia mogą obejmować np.: potwierdzenie posiadania zgody twórcy utworu na wystawienie utworu na scenie lub wydanie go drukiem w polskiej wersji językowej; oświadczenie o nabyciu lub przekazaniu praw do prowadzenia realizacji przedsięwzięcia w przypadku zmiany organizatora; wyjaśnienie dotyczące realizacji poprzedniej dotacji, np. dlaczego brakuje sprawozdania). W szczególnych przypadkach, za zgodą Sekretarza Funduszu, możliwe jest uzupełnienie brakującego oświadczenia również po zakończeniu naboru.
Część 6 wniosku: PRZETWARZANIE DANYCH
Bardzo prosimy o:
W tym ostatnim etapie wypełniania Wniosku mogą Państwo sprawdzić wypełnione rubryki.
W celu wysłania wniosku należy wcisnąć przycisk „Wyślij formularz” lub przycisk „Poprzedni krok”, aby przejść do wybranych wcześniejszych części wniosku i wprowadzić poprawki.
To jeszcze nie koniec – do zakończenia procedury składania Wniosku prosimy postępować zgodnie z instrukcją poniżej:
1. Bardzo prosimy o sprawdzenie skrzynki mailowej, aby odebrać wiadomość zawierającą link potwierdzający zakończenie procedury składania Wniosku o dotację FPT.
Jeśli wiadomość nie jest widoczna w skrzynce odbiorczej, prosimy przeszukać folder poczty SPAM.
2. Dopiero po kliknięciu ww. linku dokument zostanie zarejestrowany w naszym systemie, a procedura składania Wniosku zostanie zakończona.
Na Państwa skrzynkę pocztową wpłynie kolejny mail z potwierdzeniem złożenia Wniosku, zawierającym kopię formularza w formacie PDF.
Informację o przyznaniu środków z FPT lub o decyzji odmownej wyślemy na adres mailowy wskazany we wniosku.
W razie pytań prosimy o kontakt: FPT@zaiks.org.pl.