DZIEŃ POLSKIEJ MUZYKI
STRATEGIA NA SUKCES W BRANŻY MUZYCZNEJ
Data i miejsce: 30 września – 1 października, g. 11.30, ul. Hipoteczna 2, Warszawa (siedziba ZAiKS).
Z okazji zbliżającego się Dnia Polskiej Muzyki, Fundacja EMPOWER POLAND oraz Stowarzyszenie Autorów ZAiKS serdecznie zapraszają na dwudniową konferencję poświęconą kondycji i wyzwaniom rozwojowym polskiego sektora muzyki, która odbędzie się w siedzibie Stowarzyszenia Autorów ZAiKS w dniach 30 września – 1 października.
Konferencja będzie okazją do przedstawienia tego, co będzie się działo 1 października z okazji święta polskiej muzyki oraz przedyskutowania kluczowych wyzwań rozwojowych dla branży muzycznej, które zostały ujęte Strategii rozwoju polskiego rynku muzycznego. Porozmawiamy m.in. o sposobach skutecznej promocji i eksporcie muzyki, polskiej muzyce w radiu i telewizji, instrumentach finansowych wspierających rynek muzyczny, infrastrukturze niezbędnej dla sektora muzyki, edukacji i profesjonalizacji branży. Podczas konferencji przedstawimy najnowsze dane dotyczące rynku nagrań, obroku prawami oraz koncertów. Wraz z zaproszonymi ekspertami podzielimy się wskazówkami dla artystów i managerów wkraczających na rynek muzyczny dotyczącymi skutecznej promocji muzyki w mediach tradycyjnych i cyfrowych.
Przy okazji konferencji będzie można skorzystać także z bezpłatnych indywidulanych konsultacji
w zakresie prawa autorskiego i rejestracji utworów dla twórców, strategii promocji, pozyskiwania dotacji publicznych na projekty muzyczne.
Udział w konferencji jest bezpłatny. Prosimy jednak o uprzednią rejestrację, ponieważ liczba miejsc jest ograniczona: https://dzienpolskiejmuzyki.pl/konferencja/
Wydarzenie jest częścią projektu “Ekonomiczna wartość i potencjał gospodarczy polskiego rynku muzycznego - badanie oraz konferencja edukacyjna w ramach Dnia Polskiej Muzyki 2024”” dofinansowanego ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu własnego Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych Rozwój Sektorów Kreatywnych.
PROGRAM
Poniedziałek, 30 września:
11.30 – 12.05 DZIEŃ POLSKIEJ MUZYKI – Muzyka łączy wszystkich!
Miłosz Bembinow, Prezes Stowarzyszania Autorów ZAiKS
Anna Ceynowa, Prezeska Fundacji EMPOWER POLAND
oraz zaproszeni goście
Organizatorzy kampanii Dzień Polskiej Muzyki przedstawiają najważniejsze założenia i działania w ramach 6. edycji kampanii Dzień Polskiej Muzyki. Zaproszeni goście i partnerzy opowiedzą, dlaczego potrzebny jest Dzień Polskiej Muzyki i jak włączają się w jego świętowanie.
Strategia na sukces w branży muzycznej
Cykl paneli, w których eksperci omawiają kluczowe wyzwania rozwojowe branży muzycznej, zdefiniowane przez Radę Polskiego Rynku Muzycznego w Strategii rozwoju rynku muzycznego.
12.10 - 13.30 - Prawo do muzyki a strategia rozwoju branży muzycznej. Co mówią dane o kondycji polskiego rynku muzycznego i jego potencjale rozwojowym? Jakie są kierunki rozwoju rynku muzycznego i jego wyzwania legislacyjne?
Panel będzie poświęcony prezentacji najnowszych danych na temat wartości ekonomicznej polskiego rynku muzycznego, bazującej na wynikach badań zebranych przez Fundację EMPOWER POLAND. Przedstawione zostaną kluczowe wskaźniki dotyczące rynku fonograficznego, koncertowego oraz obrotu prawami autorskimi, z naciskiem na ich wkład w gospodarkę narodową. Omówione zostaną także wyzwania i bariery rozwojowe zdiagnozowane w „Strategii Rozwoju Polskiego Rynku Muzycznego”, które sektor musi przezwyciężyć, aby w pełni wykorzystać swój potencjał w nadchodzących latach.
13.30 - 14.30 – Przerwa lunchowa:
14.30 – 15.40 - Panel dyskusyjny: Skuteczna promocja i eksport polskiej muzyki – jak skutecznie pomóc artystom, twórcom i firmom muzycznym w promocji polskiej muzyki w kraju i jej eksporcie? Od czego zacząć, jak zaplanować i krok po kroku wdrażać skuteczną strategię promocji muzyki dla artystów?
Skuteczna promocja muzyki wymaga integracji różnych kanałów dystrybucji oraz właściwego planowania działań promocyjnych. W ramach tego panelu, prelegenci omówią, jak krok po kroku zaplanować efektywną strategię promocji muzyki z wykorzystaniem radia, platform streamingowych oraz koncertów. Zostaną przedstawione najlepsze praktyki dotyczące wdrażania kampanii promocyjnych, które pomagają artystom skutecznie docierać do nowych odbiorców oraz budować swoją pozycję na rynku.
Sesja Q&A
15:40 – 16:00 Przerwa
16.00 - 17:00 - Panel dyskusyjny: Profesjonalne ścieżki muzyczne – edukacja i profesjonalizacja branży muzycznej
Panel dyskusyjny skoncentrowany na wyzwaniach związanych z edukacją i profesjonalizacją branży muzycznej. Dyskusja będzie dotyczyć również rozwoju programów stażowych, szkoleń, mentoringu oraz innych form wsparcia, które mogą przyczynić się do profesjonalizacji sektora. Panel ma na celu wskazanie najlepszych praktyk w zakresie edukacji muzycznej i budowania ścieżek kariery, które umożliwią polskim artystom i firmom muzycznym osiągnięcie sukcesu zarówno w kraju, jak i na arenie międzynarodowej.
11.30 – 16:30 Indywidualne konsultacje mentoringowe dla artystów, menedżerów i promotorów
Indywidualne sesje mentoringowe stanowią wyjątkową okazję do uzyskania praktycznych porad od ekspertów branżowych. Uczestnicy będą mieli możliwość skorzystania z indywidualnych konsultacji w zakresie promocji radiowej, marketingu w mediach społecznościowych, prawa autorskiego, pozyskiwania finansowania.
Wtorek, 1 października
11.30 – 12.45 Panel dyskusyjny: Polska muzyka w radiu i telewizji
Dzień Polskiej Muzyki to święto, podczas którego na antenach ponad 100 stacji radiowych i telewizyjnych dominuje polska muzyka. Stacje radiowe i telewizyjne były są i jeszcze przez wiele lat będą jednymi z głównych platform promocji muzyki i artystów. Jak pokazuje ranking Airplay najczęściej granych wakacyjnych utworów, polska muzyka skutecznie przejmuje pozycje w czołówce rankingu dotąd zarezerwowane dla utworów zagranicznych artystów. Co zrobić, by polskiej muzyki
w przestrzeni medialnej było jeszcze więcej? Co i jak powinni przygotować artyści i ich managerowie, aby przebić się ze swoją muzyką na anteny radiowo-telewizyjne?
12:45 – 13:45 Przerwa lunchowa
13:45 – 15:00 Panel dyskusyjny: Muzyczne fundamenty – jak wspierać artystów, twórców i firmy muzyczne na poziomie lokalnym i regionalnym
W trakcie tego panelu zostaną omówione mechanizmy wsparcia dla artystów, twórców i organizatorów wydarzeń muzycznych na poziomie lokalnym i regionalnym. Eksperci przedstawią najlepsze praktyki wspierające rozwój infrastruktury muzycznej, organizację koncertów oraz promocję twórców niezależnych (DIY). Panel skupi się na możliwościach współpracy z lokalnymi instytucjami kultury oraz na sposobach zwiększania uczestnictwa w wydarzeniach muzycznych.
15:00 – 15:20 Przerwa
15:30 – 16:45 Panel dyskusyjny: Finansowa symfonia, czyli o pieniądzach się nie rozmawia – instrumenty finansowe dla sektora muzyki
Panel ten poświęcony jest omówieniu dostępnych instrumentów finansowych, które mogą wspierać rozwój polskiego sektora muzycznego. Eksperci omówią dostępne programy dotacyjne oraz propozycje ulg podatkowych dla produkcji muzycznych, zwrot VAT za zakup instrumentów muzycznych oraz mechanizmy zwrotnego finansowania organizacji koncertów. W szczególności omówione zostaną korzyści płynące z proponowanych rozwiązań takich jak system zwrotnych reinwestycji czy wsparcie dla debiutantów i artystów niezależnych (DIY). Panel ten ma na celu nie tylko pogłębienie wiedzy uczestników na temat istniejących narzędzi finansowych, ale również dostarczenie praktycznych rekomendacji dotyczących optymalizacji finansowej działalności artystycznej.