„Moja miłość równie jest głęboka jak morze, równie jak ono bez końca. Im więcej Ci jej udzielam, tym więcej czuję jej w sercu”
Cytat dobrze znany z Romea i Julii Williama Szekspira jest najlepszym komentarzem do tego, czego mogliśmy doświadczyć podczas drugiej edycji showcase'u Sea You 3City. Podmiotem lirycznym w tym wypadku jest muzyka, której pasjami oddają się wszyscy artyści występujący podczas tej imprezy. Początkowy cytat geniusza ze Stratford-upon-Avon nie jest tutaj przypadkowy, bowiem ten unikalny festiwal już po raz drugi odbywał się w urokliwym teatrze szekspirowskim, który umiejscowiony jest na gdańskiej starówce.
Sea You 3City zrodził się zarówno z potrzeby integracji trójmiejskiej sceny muzycznej, jak również promocji muzyki tworzonej przez artystów związanych z „polską Florydą”, jak nazwał kiedyś ten region Szczyl. Zyskujący coraz większą popularność raper wystąpił zresztą podczas tego showcase'u w kilku rolach. Najpierw jako uczestnik panelu „Sprzyjamy wyobraźni”, odbywającego się pod auspicjami ZAiKS-u, a później jako artysta, którego koncert z pewnością przejdzie do historii tej imprezy. We wspomnianym spotkaniu oprócz gwiazdy hip-hopu wzięła udział słynąca z kreatywności Mery Spolsky i Grzegorz Kwiatkowski – charyzmatyczny lider święcącego sukcesy na świecie zespołu Trupa Trupa. Rozmowa o tym, jak wyobraźnia wpływa na życie twórcy, czym dla niego jest, czy kreatywności można się nauczyć oraz dlaczego wyobraźnia w pracy twórcy jest tak ważna, odbywała się w wypełnionej po brzegi sali i w opinii wielu słuchaczy była jednym z najlepszych punktów panelowej części programu.
W czasie tego trzydniowego spotkania trójmiejskich twórców odbywały się również warsztaty dotyczące zagadnień związanych z branżą muzyczną. Wśród nich jeden zasłużył na szczególną uwagę ze względu na wagę tematu i profesjonalizm prowadzącej, przedstawicielki ZAiKS-u mecenas Katarzyny Szwed-Kawki. A temat tego warsztatu sprowadzał się do głównego pytania – jak zabezpieczyć prace twórców? Oprócz tego, prelegentka opowiadała o takich zagadnienach jak czym są autorskie prawa majątkowe i prawa osobiste, czy umowy z tzw. „ghost writers” są skuteczne? Na co zwracać uwagę przy podpisywaniu umów i jak zabezpieczać swoje tantiemy autorskie, a także kim są „wydawcy wirtualni” i co oferują twórcom, oraz jak działają organizacje zbiorowego zarządzania, jaką twórczość chroni ZAiKS i co daje twórcom podpisanie z ZAiKS-em umowy o zbiorowe zarządzanie autorskimi prawami majątkowymi.
Oczywiście podczas tego twórczego zamieszania najważniejsze były koncerty, które odbywały się na dwóch scenach. Wystąpiło na nich ponad czterdzieści zespołów reprezentujących różnorodne style. Wśród prezentujących swoją twórczość artystów byli totalni debiutanci, jak też uznane już gwiazdy takie jak Nergal, Olaf Deriglasoff, John Porter, 1988, Immortal Onion, Belmondawg/ Expo 2000 i L.U.C. & Rebel Babel Ensemble.
Koncerty potwierdziły starą prawdę, że „nowe idzie od morza”. Potencjał trójmiejskiej sceny muzycznej jest ogromny. To niewiarygodne, że w drugiej edycji Sea You 3City wystąpili zupełnie inni artyści niż rok temu. To świadczy, jakie potężne moce twórcze są tym rejonie. Nie powinno nikogo dziwić, że festiwal organizowany jest wiosną. Ta pora roku budzi bowiem nadzieję, jaka towarzyszy tej imprezie, a także organizatorom, którzy wierzą, że ich praca pomoże rozwinąć skrzydła wielu artystom, jak również zainspiruje innych do tworzenia.